26 Ağustos 2017 Cumartesi

TURİZMDE KONAKLAMA KAYBIMIZ 1 MİLYAR EURO-YILMAZ PARLAR


TURİZMDE KONAKLAMA KAYBIMIZ 1 MİLYAR EURO

TÜROB'un geleneksel aylık toplantısında bilgileri paylaşan, TÜROB Başkanı Timur Bayındır, TÜROB iş ortağı STR Global'in doluluk oranları raporu hakkında "TÜROB olarak yaptığımız hesaplamada, 2015-2017 dönemindeki ilk yarı rakamlarına göre, sadece İstanbul'da oda gelirleri kaybı yaklaşık 1 milyar euroyu buluyor. Bu rakama yüksek sezon olarak adlandırdığımız ikinci yarı dahil değil. Onu da dahil ettiğimizde rakam katlanacaktır. Turistlerin gelmesi ve doluluk oranı meselesi dışında, asıl sorun bütçe-destinasyon imajının yarattığı strestir."dedi  


TÜROB'un geleneksel aylık toplantısı The Marmara Hotel ev sahipliğinde 24 Ağustos 2017 Perşembe günü gerçekleşti. Geleneksel aylık toplantısına; Brezilya İstanbul Başkonsolosu Paulo Roberto França , CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Atölyesi Başkanı Tülin Ersöz ve sektör temsilcileri ziyaretci olarak katıldılar.

TÜROB Başkanı Timur Bayındır yaptığı konuşmasında aynı dönem geçen yıla kıyaslandığında daha hareketli ve olumlu geçtiğini, pazar çeşitliğinde ve gelirlerde daralma devam ettiğini, turizmde gözlerin  Kurban Bayramına çevrildiğini, kurban bayramın yüksek sezona rasladığını, yerli turistin ve Rus turistlerin artmasıyla kıyı bölgelerinde yaşanacak yoğunluğun turizmine kaktı sağlayacağını söyledi.
İstanbul otellerinin söz konusu dönemdeki yerli turizm hareketinden faydalanması mümkün gözükmemesine karşılık, Ortadoğu'dan gelen Müslüman turist sayısında artış olabileceğini, ancak sonrasında dolulukların düşeceğini, eylül-ekim-kasım ayları MICE (kongre, toplantı ve etkinlik turizmi) beklentilerin olduğu aylarda da bu segmentlerde yılın son çeyreğinin de zayıf geçeceğini belirtdi.
Timur Bayındır, son iki bayram döneminde özellikle birliğe ulaşan şikayetlerin ve isteklerin tüketicilerin booking.com için devam eden tedbir kararından ötürü rahatsızlıkların bulunduğunu dile getirdi.
Alınan kararla birlikde, özellikle Anadolu'da bulunan pazar paylarının büyük bir kısmını Booking.com'dan elde eden küçük otellerin tüm kaynaklarının bir anda kesildiğini, bu durumu fırsat olarak değerlendiren altyapı ve operasyon güçleri olmayan firmaların, piyasadaki boşluğu doldurmaya çalıştıklarını, yetersiz pazar bilgisi ve profesyonellikten uzak iş anlayışları yüzünden tüketiciyi ve işletmeleri mağdur ettiğini vurguladı.   
Booking.com ile ilgili olarak Bayındır, “Booking.com ile hükümet üst düzeyde görüşmeler devam etmektedir. Türkiye yasaları çerçevesinde, en kısa zamanda bir uzlaşma sağlanması, hem vatandaş hem de oteller açısından yararlı olacağını düşünmekteyiz.”şeklinde görüş bildirdi.
TUROB Başkanı Bayındır “Kitlesel iletişim araçlarında ve tüketici tercihlerindeki değişim, sosyal medyanın etkinliği, yüksek maliyet gibi unsurlar dikkate alındığında, turizm fuarlarına olan ilgi her geçen gün daha da azalıyor. Ziyaretçi sayıları hızla düşüyor. Gelişen teknoloji ve erişim kanalları ile turizm sektöründe de evrilme yaşanmaktadır. Özellikle ihtisas fuarlarına, workshop, tanıtım gezisi ve destinasyon tanıtımı gibi etkinliklere tüketici ilgisi devam etmektedir.”dedi
 Bayındır, Çin'de 2018 yılının  “Türkiye Turizm Yılı” olarak kutlanacağı nedeniyle 2018 Yılı için  "Her yıl olduğu gibi ana pazarlarımızdaki fuarlara katılmaya devam edeceğiz. Ancak, özellikle Çin ve Asya ülkelerine yönelik aktif çalışmalara başlıyoruz. Bölgeye ilişkin çok detaylı araştırmalarımızı tamamladık. 2018 Yılı Çin'de 'Türkiye Turizm Yılı' olarak kutlanacak. Bu konuda, bakanlığımız ile temas kurduk, Ankara'da bir toplantı düzenlendi. Ama, bunun yanı sıra TÜROB olarak, Çin pazarına yönelik sosyal medya dahil çeşitli kanallarda özel projelere başlıyoruz. Bildiğiniz gibi Çin kültürel yapısı ve günlük hayatıyla alıştığımız profilin dışında. Onlara hitap edecek noktaları hedef alacağız, yakın zamanda üyelerimize bu konuda detaylı bilgi vereceğiz."bilgilerini paylaştı.  
Temmuz verilerin, Temmuz 2016'ya göre, yüzde 97 artarak yüzde 72,4 olarak gerçekleştiğini, baz etkisi olarak değerlendirilebilecek bu artışla İstanbul'un, Temmuz 2017'de doluluk oranlarında en yüksek artışı yaşayan destinasyon olduğunu, ancak, bu doluluk, İstanbul'un Avrupa'daki rakiplerine göre yarı yarıya, hatta üçte iki daha düşük fiyatlarla sağlandığını dile getirdi. Bununla ilgili olarak örnek vererek “İstanbul'da, iki yıl öncesine kadar, fiyatta Paris, Londra, Barselona gibi şehirlerle yarışan beş yıldızlı otellerde ortalama 200 euroyu bulan konaklama fiyatı, bu yıl yüksek sezon olan temmuz ayında 83,2 euro olarak gerçekleşti. Güvenlik ve risk meselesinin, özellikle İstanbul'un pazar fiyatlamasında adeta bir koz olarak kullanılmaktadır. Hükümetimizin ve halkımızın iradesi ve özverisi ile güvenlik günlük hayatımızın bir meselesi olmaktan çıksa da önceden yaratılan algı maalesef belimizi büküyor. Dolayısıyla, gelirlerimizi toparlamak için biraz daha zamana ve doğru planlamalara ihtiyacımız var." dedi.
Oda fiyatları aylara dönemlere ve Avrupa otelerine göre karşılaştırmalı rakamları paylaşırken, Turizmde dijitalleşme kapsamında birliğin yakın gelecekte hayata geçireceği, doğrudan rezervasyon kapsamında çalışmaların hız kesmeden sürdüğünü söyledi.     
Bayındır, İstanbul otellerin üçde birinin Beyoğlu bölgesinde olduğunu ve turizminin kalbi sayılan Beyoğlu’nun Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ın turizme verdikleri desteğinden dolayı teşekkürlerini sundu ve  Beyoğlu Belediyesinin, Beyoğlu’nda turizme yönelik yürüttükleri proje ve çalışmalar hakkında bilgilendirmesi için Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ı kürsüye davet etdi.

Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, 18 yaşında turizm sektöründe çalışmaya başladığını, turizmin kendisi için ayrı bir öneme sahip olduğunu ve14 yıldır Beyoğlu ilçesinde belediye başkanı olarak görev yaptığını söyledi. 

Demircan,  “Beyoğlu 2004 yılında 6 bin yatak kapasitesine sahipdi. Bugün, bu rakam 45 bine ulaştı. 2004 yılından 2013 yılına kadar Beyoğlu turizmde önemli bir mesafe katetdi. Yaşanan terör olayları bölge turizmini ve konaklama sektörünü zora soktu. Bu sene yeniden yükseliş süreci başladı. Bölgedeki oteller şu an için % 90 doluluk oranına yaklaştı. Beyoğlu’nun ana sürükleyici damarı turizm. Turizmde yaşanan kriz döneminden yeniden yükselişe geçmek için yol haritası oluşturmaktayız. Bu dönemde altyapı sorunlarına yönelik projeler yürütmekteyiz. Bölgede turizmin canlanması için ağırlıklı olarak turistlere yönelik 6 ay boyunca Taksim Meydanı’nda festival vs. etkinlikler düzenlemekyeyiz. Terör olayları sonrasında acenteler turistleri bölgeye yönlendirme konusunda sıkıntılar yaşadılar. Beyoğlu  dışındaki oteller dolarken, Beyoğlu otelleri boş kaldı. Çünkü bir korku oluştu bu korkuyu atlatabilmek için Taksim Meydanı’nda, gelen turistlerin ücretsiz olarak eğlenebileceği bir alan yarattık. Günlük ziyaretçi sayımız yaklaşık 50 bine ulaştı” dedi.
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Dijital teknolojilerin günümüzde giderek önem kazandığını, bu alanda proje ve çalışmalar yürüttüklerini, bir aplikasyon hazırladıklarını ve bir ay içerisinde kullanıma sokacaklarını belirtdi.“Beyoğlu’nda bizden ruhsat almış ne kadar işletme ne kadar bina varsa bunları sosyal ortama nakledecek altyapılar hazırladık. Bütün işletmelerin yazar kasalarına takacağımız küçük aparatlarla ürünlerini sosyal alanlarda satabilme imkanını vereceğiz. Bu aplikasyonu kullanan turist, “bul” butonuna bastığında bulunduğu sokağa gelecek. Bulunduğu sokakta bütün binaların içeriklerini görecek ve oradaki işletmelerin içeriklerini görecek ve bu işletmelerle iletişime geçebilecek.”dedi.
CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin selamlama konuşmasında Türkiye’de turizm sektörünün sorunlarını Meclis gündemine taşıdığını ve bu konuda Meclis araştırması açılması için önerge sunduğunu söyledi. Önerge cevap bulmadığını araştırma için zaten iktidarda olmadıkları için kabul görmeyeceğinin altını çizdi.

Fazla turist ağırlayan ancak turizmden fazla gelir elde edemeyen bir turizm olduğunu vurguladı.

CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin ile yaptığımız kısa söyleşide; Didem Engin, Ülkemizin coğrafi konumu, sahip olduğu tarihi ve kültürel değerleri, UNESCO Dünya Kültür Mirası listesinde yer alan kültür varlıkları ve eşsiz doğal güzellikleriyle çok önemli bir turizm potansiyeline sahip olmasına rağmen gereken katma değerli turizm geliri olmadığını, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) verilerine ve Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü verilerine göre , Dünyada artan turist sayısının Türkiye’de düştüğünü, 2023 turizm hedefin hayal olduğunu söyledi.

Sorumuz üzerine, Didem Engin, Olumsuzluklar nedeniyle turizm sektörü paydaşlarının sezona yönelik yatırım yapmaktan kaçındığını, bu durumun da sektörü ve dolayısıyla ekonomiyi daha da daralttığı gerekçesiyle, Türkiye’de turizm sektörünün ve sektörde faaliyet gösteren paydaşların yaşadığı sorunlar ve bu sorunların ülke ekonomisine olası etkilerinin araştırılması ve çözüm önerilerinin geliştirilebilmesi için TBMM Başkanlığına Meclis Araştırma önergeyi sunduğunu açıkladı. 

Toplantı TÜROB’a yeni üye olan turizmcilerin takdimiyle son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder