17 Mart 2014 Pazartesi

AVM Merkezi Yönetiminde, 10 altın ipucu-Yılmaz Parlar


Alışveriş Merkezi Yönetim Sırlarını açıkladı

AVM Merkezi Yönetiminde, 10 altın ipucu


Alışveriş merkezi sektöründeki 18 yıllık tecrübesini paylaşan Plato Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Engin Yıldırım, ‘Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları’nı 10 altın ipucu vererek açıkladı.

Uzun yıllar önemli alışveriş merkezlerinde üst düzey yöneticilik ve genel müdürlük görevi üstlenen Plato Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Engin Yıldırım, alışveriş merkezi yönetmenin 10 altın püf noktasını paylaştı. Alışveriş Merkezinin yapım aşamasından itibaren, AVM yönetim ekibinin dikkat etmesi gereken hususlar olduğunu belirten Engin Yıldırım, ‘Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları’ maddelerini şöyle sıraladı:



1) Alışveriş Merkezi yönetim ekibinin, AVM açılmadan önce kurulması, inşaat aşamasında AVM'yi tanıması, kiracılarla görüşmelerde bulunması ve AVM'yi açılışa hazır hale getirmesi.
 2) Alışveriş merkezinin lokasyonu, bölge halkının ekonomik/sosyal durumu, beğeni ve beklentileri, merkezin konsepti, rakip merkezlerin durumuna göre doğru kiralama ve marka karmasının yapılması.
3) Alışveriş merkezlerinde yer alan mağaza sahiplerine en çok satış için konforlu, temiz, güvenli ortamı oluşturarak; ortaklara düzenli, istikrarlı kira geliri sağlanması.
4) Ziyaretçilere, perakendecilere, yatırımcılara, yönetim kadrosuna ayrı ayrı yaklaşımlar oluşturarak, bu yaklaşımlar arasında koordinasyonun sağlanması.
5)' Müşterim Kimdir ve Beni neden tercih ediyor? sorusunu doğru cevaplayarak,  ‘Doğru Müşteri’nin gelmesi sağlamak,  ciroyu artırmak, yönetim giderlerini düşük tutmak ve alışveriş merkezinin değerinin artırılması.
6) Bir iş yapmadan önce mevcut durumu analiz etmelidir; ardından yapılan faaliyetlerle oluşturulan etkiyi ve şirket faaliyetlerine kattığı değeri ölçümlemek lazımdır. Çünkü ''Ölçmezsen bilemezsin, bilmezsen yönetemezsin''.


7) Müşterilerin değişen ve artan beklentilerine paralel, rekabet ortamında fark yaratacak hizmet anlayışı getirilmelidir. Hem fark yaratacak hizmet anlayışını getirmek için hem de verimliliği ve satışı artırmak için eğitim şart!
8) Yenilikçi ve daha yaratıcı olmalıyız. Müşteriyi olumlu anlamda şaşırtmalı, sürekli yeni beklentiler içinde bırakmalıyız. Böylece benzerlerimizden ve rakiplerimizden farklılaşıp, tüketicinin zihninde markamızı oluşturmalıyız.
9) AVM Yönetimine dair  'kısa, orta ve uzun' vadeli hedefler koyup, gerekli planları yapıp, bu planları doğru bir şekilde uygulamalı; zaman zaman plan ve stratejileri revize etmeliyiz.
10) İşini seven, tecrübeli ve öğrenmeye açık ekiplerle, karmaşık sorunlara yenilikçi çözümler getirerek;  şeffaflık, hesap verebilirlik, katılımcılık, yenilikçilik, tutarlılık, sorumluluk gibi evrensel yönetim ilkelerini hassas bir şekilde samimiyetle uygulamak gerekiyor.


Engin Yıldırım hakkında:
Plato AVM Genel Müdürü Engin Yıldırım, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'ni derece ile bitirdi ve yine aynı fakültede yüksek lisansını yaparak, ICSC Uluslararası Mesleki Gelişim Okulu'nun her iki sınıfını da başarıyla tamamladı.
Alışveriş ve perakende sektöründeki kariyerine, Türkiye'nin ilk alışveriş merkezlerinden birisi olan Capitol'de, Tanıtım ve Pazarlama Müdürü olarak başladı. Kariyerine yaklaşık 18 yıldır alışveriş merkezleri sektöründe devam eden, çeşitli dergilerde yazıları yayımlanan, bu süre içerisinde kiralama ve yönetim danışmanlığı hizmeti de veren Engin Yıldırım, Capitol Alışveriş Merkezi, Olivium Outlet Center ve Metro Group'ta (M1 Alışveriş Merkezleri) üst düzey yönetici olarak çalıştı. Tepe Nautilus ve Flyinn Alışveriş Merkezi'nde genel müdür, Multi Turkmall'de Senior Center Manager olarak görev aldı. 12 yıl önemli alışveriş merkezlerinde üst düzey yöneticilik ve genel müdürlükler yaptıktan sonra, 2007 yılında MallArt Alışveriş Merkezi ve Perakende Danışmanlık şirketini kurdu. 4 yıl süre ile MallArt Danışmanlık'ın Genel Müdürlüğünü; Ocak 2012'den 2013'e kadar Sapphire Çarşı'nın genel müdürlüğünü yürüttü. Yıldırım, Plato AVM'nin genel müdürü olarak kariyerine devam ediyor.


Engin Yıldırım'ın; alışveriş merkezleri sektörünün ilk kitabı olan 'Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları' ve 'Alışverişin Marka Bahçesi' isimli 2 kitabı bulunuyor. Engin Yıldırım'ın üçüncü kitabının 2014 yılında baskıya girmesi planlanıyor.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder